-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40764 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

در دين اسلام درباره اهميّت و عظمت « شب قدر » سخن بسيار رفته و پيشوايان ديني براي اين شب - كه بنابر مشهور ، يكي از شبهاي نوزدهم ، بيست و يكم و بيست و سوم ماه رمضان است - عبادتها و دستورهايي ويژه دارند . به نظر مي رسد كه شب قدر در تمام سال بيش از يك شب نيست ، ولي مي دانيم كه ماه رمضان به دليل تفاوت افق ، در برخي كشورها يكي دو روز زودتر يا ديرتر از ديگر كشورها آغاز مي شود . پس ، شب قدر در اين نقاط ، همزمان نيست . اين با يكي بودن شب قدر در تمام سال و اين كه فرشتگان در اين كه فرشتگان در اين شب خاص ، با رحمت الهي فرود مي آيند ، چگونه مي سازد ؟ آيا شب قدر ، تنها ويژه زمان پيامبر اكرم ( ص ) و مكّه بوده است و در زمانهاي پس از آن شب قدري در كار نيست ؟
بنابر مدارك و دلايل ديني شكّي نيست كه شب قدر ، ويژه زمان پيامبر اكرم ( ص ) و حجاز نبوده و در همه زمانها و جاها ، شب قدر و آن عظمت و اهميّتش هست .
پرسش مذكور از اين جا پيش مي آيد كه گمان رفته است منظور از يكي بودن شب قدر در تمام سال اين است كه براي همه جاي زمين ، در هر سال ، يك شب قدر معيّن شده است به گونه اي كه اين شب در ساعتي مشخص در سراسر زمين آغاز مي شود و در ساعتي مشخص نيز پايان مي پذيرد . ولي اين گماني است نادرست؛ زيرا مي دانيم كه زمين كروي است و هميشه يك نيمكره اش در تاريكي و نيمكره ديگرش در روشنايي است .
منظور از اين كه شب قدر در سراسر سال ، يكي است ، اين است كه براي اهالي هر نقطه اي بر حسب سال قمري همان جا ، تنها يك شب قدر هست .
بايد توجّه داشت كه اين حساب براي شب قدر ، با اين كه فرشتگان در اين شب نازل مي شوند ، ناسازگاري ندارد؛ زيرا تمام اين رويدادها ، كه از گسترده پردامنه رحمت الهي در اين شب حكايت مي كند ، براي اهالي هر جايي در شب قدر ويژه همان جا پيش مي آيد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.